woensdag 25 november 2009

De rode draad door mijn eerste semester


In de eerste weken van het schooljaar ben ik naar de Standaard Boekhandel gegaan en is mijn oog op het boek: "de wiebelbillenboogie" gevallen. Het boek is geschreven door Guido van Genechten en verkozen tot prentenboek van het jaar 2010.

Het boek gaat over een papa die voor zijn kinderen zorgt, op een manier zoals alleen hij dat kan. Alles kan en alles mag. Maar wat zou mama daarvan vinden?


In het boek zit ook een leuk liedje, het gaat als volgt:

"Een voor de centjes,
twee voor de show,
op drie ben je klaar
voor de billenboogie, GO!"


Ik vind het een heel leuk boek om te werken met kinderen, een echte aanrader dus!

In de lessen beeld kregen we als opdracht een verhalenkoffer te maken met een mooie tekening op. Ik koos voor twee tekeningen uit het boek:"De wiebelbillenboogie". Voor ons examen van taalvaardigheden lezen we een kinderboekje op een expressieve manier voor. Ik koos terug voor hetzelfde boek. Dit boek heeft mij al veel inspiratie gegeven in functie van onze lessen. Zo kunnen jullie wel begrijpen dat "De wiebelbillenboogie" een soort van rode draad vormt door mijn eerste semester in het kleuteronderwijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten