zaterdag 12 december 2009

Mijn koffer


Tijdens de eerste lessen beeld kregen we de opdracht om een koffer te beschilderen. Ik koos ervoor om twee tekeningen uit het boek “De wiebelbillenboogie” van Guido van Genechten op mijn valies te zetten. Ik zette twee tekeningen op een wit papier en liet die kopiëren op transparant papier. Zo kon ik de tekeningen projecteren op mijn valies, nadat ik die een witte primerlaag gegeven had.

Ik schilderde de achtergrond in het rood en begon daarna de figuren te schilderen. Ik ging over de randen met een permanente zwarte stift. Als laatste gaf ik mijn valies nog een laagje glanzend vernis, waardoor de kleuren zeer mooi uitkomen. Zowel op de voor- als op de achterkant zijn dezelfde kleuren terug te vinden. Dit zorgt ervoor dat de tekeningen als één geheel beschouwd kunnen worden. De felle kleuren en kindvriendelijke tekening hebben heel wat aantrekkingskracht op kinderen.

Ik heb heel wat verf, uren en geduld in mijn koffer gestoken, maar ben zeer trots op het resultaat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten